OPHÆNGT ELLER UDHÆNGT?
Roskilde Dagblad bringer overskriften:
"Nu starter kampen om de bedste lygtepæle"
- Tja, det kan selvfølgelig være en blandet fornøjelse for vælgerne at se de lokale politikere hænge fra hver deres lygtepæl. På den anden side, så ved vælgerne da for én gangs skyld, hvor de har dem. Måske er det også derfor, de får lov at hænge så lang tid efter, at valget er slut?
MAN KAN UNDRES!
Roskilde Dagblad bringer et
interview - læs valgreklame for det lokale veganerparti, dette med en vis Sus
Enebo som spidskandidat. I den anledning udtaler fruen, at partiet hverken er
rødt eller blåt men empatisk - det vil sige medfølende.
- Tja, altså i bogstaveligste forstand er partiet hverken fugl eller fisk! Til gengæld er partiet empatisk - måske lige bortset fra med hensyn til kødspiserne. Det burde partiet da ellers være, tænk på hvad kødspiserne mister af store kulinariske oplevelser?
DYD ELLER NØDVENDIGHED?
Roskilde Dagblad bringer atter en
stor farvereklame for partihopper og millionær Lars-Christian Brask fra Liberal
Alliance. Den bærer overskriften:
"Tak kære skatteborger"
- Tja, nogle af os er jo nødt til at betale skat!
REN VALGTUR!
Socialkammeratlig Tidende
(annoncebladet Roskilde Avis) bringer overskriften:
"Politikere på cykeltur til de farlige steder i byen"
- Tja, ingen kom dog noget til, så det var åbenbart slet ikke så farligt - men en god valgreklame, det var det da!
DAGENS GLIMT
"Journalistik
kan føre til alt, bare man forlader det i tide"
(Oprindelse ukendt)
SKAB GLÆDE OG HÅB - STØT KAFÉ KLAUS